Δυο λόγια πριν πας παρακάτω.
Καταρχάς, ξέχασε ό,τι έχεις δει σε ταινίες ή σειρές για τους διαφημιστές – και τις διαφημίστριες.
Ούτε γκουρού της προπαγάνδας είμαστε, ούτε ζούμε περιφερόμενοι φλερτάροντας με ένα ποτό στο χέρι. Κάνουμε μια κανονική δουλειά, όπως όλοι στον ιδιωτικό τομέα. Με τις ίδιες δυσκολίες και τις ίδιες αγωνίες. Όμως, οι στιγμές της ικανοποίησης, όταν βλέπουμε τις ιδέες μας να πραγματοποιούνται, είναι ο λόγος για τον οποίο δεν θέλουμε να κάνουμε καμία άλλη δουλειά στον κόσμο.
Διαφήμιση είναι όλα όσα χρειάζονται να γίνουν, ώστε να πλησιάσει μια μάρκα τους ανθρώπους και να τους
πείσει να την προτιμήσουν.
Με τον όρο διαφήμιση εννοούμε ολόκληρο τον κλάδο της επικοινωνίας, που περιλαμβάνει Branding, Design,
Δημόσιες Σχέσεις, Ψηφιακή Επικοινωνία, Media Planning και άλλους τομείς, καθένας από τους οποίους έχει
άλλες φορές παρόμοιες και άλλες φορές εντελώς διαφορετικές ανάγκες εξειδίκευσης του ανθρώπινου
δυναμικού.
Σε αυτό το site θα βρεις τις βασικές θέσεις εργασίας, ανά επικοινωνιακή εξειδίκευση, ώστε να μάθεις αν σε
ενδιαφέρει κάποια από αυτές. Κάθε θέση χρειάζεται διαφορετικά skills και εκπαίδευση. Δεν είναι
απαραίτητο να έχεις σπουδές στη διαφήμιση ή τα media ή το marketing οπωσδήποτε. Έχουμε και
κειμενογράφους με σπούδασαν πολιτικοί μηχανικοί και media planners που σπούδασαν χημεία. Υπάρχουν,
όμως, τρία χαρακτηριστικά που πρέπει να έχεις οπωσδήποτε, αν θέλεις να ταιριάξεις στη διαφήμιση και να
ταιριάξει η διαφήμιση σε σένα.
Ποια είναι όμως τα χαρακτηριστικά που πρέπει να έχεις για να ταιριάξεις στη διαφήμιση αλλά καιγια να
ταιριάξει η διαφήμιση σε σένα;
Όταν λέμε δημιουργικότητα δεν εννοούμε (μόνο) ταλέντο
στην τέχνη. Εννοούμε τη θέληση για ναχρησιμοποιεί
κανείς τη φαντασία του, ώστε να βρίσκει νέες ιδέες. Και
όταν λέμε ιδέες, δενεννοούμε (μόνο) ένα σενάριο ταινίας,
αλλά και στρατηγική σε μια μεγάλη σειρά από ενέργειες
πουμπορεί κανείς να σκεφτεί. Δημιουργικότητα είναι και
η ευελιξία στο χρόνο ανταπόκρισης. Και σταμέσα που θα
χρησιμοποιήσεις. Και στο κονδύλι που έχεις διαθέσιμο.
Αυτό που παράγουμε είναι άυλο. Δεν μπορούμε να
μετρήσουμε το βάρος, την πυκνότητα και την αντοχή του,
όπως ένα βιομηχανικό προϊόν. Για το λόγο αυτό, η
αναζήτηση του καλύτερου είναι συνεχής – και πιεστική.
Πολύ συχνά ο χρόνος είναι ακόμη πιο πιεστικός.
Η αφοσίωση ίσως είναι το πιο σημαντικό. Είναι η
προσωπική ανάγκη του να σκεφτείς και να βρεις τη
δημιουργική λύση. Είναι αυτό που κουβαλάς μαζί σου
αφού φύγεις από το γραφείο, μέσα στο αυτοκίνητο, στο
σινεμά, στην κουζίνα του σπιτιού σου. Αν δεν έχεις αυτή
την ανησυχία, μήπως να το ξανασκεφτείς;
Αν, λοιπόν, είσαι ανήσυχος, περίεργος, εργατικός και
φιλόδοξος, αν νομίζεις ότι έχεις ταλέντο στην εικόνα και
το κείμενο, αν καταλαβαίνεις πώς λειτουργεί η οικονομία
και η αγορά, μάθε περισσότερα για το ποιες δουλειές
υπάρχουν στη διαφήμιση – και στις δημόσιες σχέσεις, και
στα media, και στο design και στείλε μας το βιογραφικό
σου. Οι εταιρίες επικοινωνίας που είναι μέλη στην ΕΔΕΕ
θα έχουν πρόσβαση σε αυτά τα βιογραφικά.
Και μια τελευταία συμβουλή.
Μη σταματάς να μαθαίνεις. Να διαβάζεις. Να ταξιδεύεις. Να πηγαίνεις σε εκθέσεις και μουσεία.
Να ακούς όλα τα είδη μουσικής. Οι προσλαμβάνουσες παραστάσεις είναι τα ερεθίσματα της φαντασίας.